Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування)

Порядок подання та розгляду

(з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування)

 Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному чи фізичному здоров’ю потерпілого.

Закон України «Про освіту»

Покрокові дії:

 Керівник закладу освіти

Забезпечує створення в закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

  • приймає та розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування;
  • скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;
  • за результатами рішення комісії про підтвердження факту булінгу повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;
  • забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого- педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
  • з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства юстиції України, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
  • забезпечує оприлюднення на веб-сайтах, на дошках оголошень та при проведенні інструктажів для всіх працівників закладу освіти: правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти; плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти; порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

Уповноважена особа за реалізацію норм законодавства у сфері запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти

Повідомляє керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вона була особисто або інформацію про які отримала від інших осіб. Вживає невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування)

Бере участь:

  • у проведенні розслідування випадків булінгу (цькування)
  • засіданні комісії з розгляду випадків булінгу (цькування).

Повідомляє батькам здобувачів освіти за їх запитом інформацію про діяльність закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолога-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

Куратор/викладач

 Повідомляє керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього

процесу, свідком якого він був особисто або інформацію про яку він отримав від інших осіб.

  • Вживає невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).
  • За рішенням керівника закладу бере участь:

у проведенні розслідування випадків боулінгу;

засіданні комісії з розгляду випадків булінгу (цькування).

  • Може поспілкуватись з учасниками ситуації: жертвою, кривдником чи (кривдниками), свідками.
  • Проводить системну робота з інформування, роз’яснення з метою формування навичок толерантної та ненасильницької поведінки, спілкування та взаємодії всіх учасників освітнього процесу; організації тематичних заходів, зустрічей, бесід, консультацій.

Медичний персонал закладу освіти

 Повідомляє керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого він був особисто або інформацію, про яку він отримав від інших осіб

  • Вживає невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування)
  • Може поспілкуватись з учасниками ситуації: жертвою, кривдником чи (кривдниками), свідками.
  • Надає (у разі необхідності) невідкладну медичну допомогу.

Батьки постраждалої дитини

 Подають керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

  • Можуть вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.
  • Можуть брати здасть у засіданні комісії з розслідування випадку булінгу.
  • Звертаються до уповноважених органів Національної поліції України та служби у справах дітей для повідомлення про випадок булінгу, у тому числі в разі незгоди з рішенням комісії, яка не кваліфікувала випадок як булінг.
  • Сприяють керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування).
  • Виконують рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
  • Можуть запитувати інформацію про діяльність закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

Здобувачі освіти

 Повідомляють керівництво або працівників закладу освіти про факти булінгу (цькування) свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

Особа, яка постраждала від булінгу

 Звертається для подальшого реагування до керівника закладу або

уповноваженої особи, або працівника закладу освіти, якому довіряє, та/або до батьків чи інших законних представників, органів Національної поліції, служби у справах дітей, органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, спеціалізованих установ з надання безоплатної первинної правової допомоги, регіональних та місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги тощо.

Безпека

З метою запобігання, виявленню та припинення злочинної діяльності просимо повідомляти

– про випадки тероризму, сепаратизму, екстремізму та нелегальній міграції на гарячу лінію СБУ: 

callcenter@ssu.gov.ua
0-800-501-482

– про прояви злочинної діяльності:

телефонуй 101 

“гаряча лінія” МВС України: 1536

– про небезпеку соціального, природного чи техногенного характеру:

телефонуй 102

Абетка безпеки від ДСНС України

До уваги студентів!

В інституті та коледжі діє психологічна служба підтримки студентів!

Якщо Вам потрібна допомога, підтримка, у Вас виникла проблема,

ми докладемо всіх зусиль, щоб Вам допомогти!

Для цього заповніть гугл-форму за посиланням або QR-кодом

(це анонімно)

https://docs.google.com/forms/d/1bCU43QXjK6VMxXnKK8UdtKc3rMncn-yKj7Vmnr35I24

Обсуждение закрыто.